امام صادق (علیه السلام) می فرمایند :

ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا يُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالي إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلي قَلْبِهِ مُشاهَدَة الْعَظَمَةِ وَ الْجَلالِ.

هيچ غنيمتي مانند غنيمتي كه آدمي از راه كنترل چشم به دست مي آورد نيست، زيرا ديدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نميشود جز آنكه در قلب او عظمت و جلال الهي مشاهده مي شود.
تابلو اعلانات

* کلیه کاربران می توانند با کلیک برروی دریافت تیک سبز و طی نمودن مراحل مربوطه نسبت به تایید حساب کاربری خود اقدام نمایند

* با توجه به راه اندازی تالار سیگنال های معاملاتی لطفا از این پس سیگنال ها و تحلیل های خود را فقط در بخش یاد شده منتشر نمایید بدیهی است انتشار هر گونه سیگنال و یا تحلیل بازار در هر یک از بخش های دیگر انجمن ، توسط مدیران مربوطه حذف خواهد شد.

نرم افزار های متفرقه

این انجمن اختصاص دارد به معرفی و بحث در خصوص انواع نرم افزارهای مختلف در os های گوناگون

این تالار اختصاص دارد به معرفی ، بحث و تبادل نظر بارگذاری و دانلود انواع نرم افزارها با ساختارها و پلت فرم هار مختلف
(اندیکاتورها ، اکسپرت ها ، اپلیکیشن ها ، نرم افزارهای تحت os ویندوز ، لینوکس و ...)
ارسال پست
آواتار کاربر

ایجاد کننده تاپیک
admin
تایید شده
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
پست ها در این تاپیک: 1
پست: 19
مدت عضویت: 11 ماه
Iran
محل اقامت: تهران
عنوان شغلی: تحلیلگر و ادمین
میزان تحصیلات: فوق لیسانس
دعوتنامه: 1
تشکر  از دیگران: 18 مورد - مشاهده جزئیات
تشکر: 26 مورد - مشاهده جزئیات
جنسیت:
سن: 42
تماس:
وضعیت: آفلاین

نرم افزار های متفرقه

پست توسط admin »

این انجمن اختصاص دارد به معرفی و بحث در خصوص انواع نرم افزارهای مختلف در os های گوناگون
مدیریت انجمن های سیگنالچه

Link:
BBcode:
HTML:
پنهان کردن لینک های پست
نمایش لینک های پست
آواتار کاربر

HadiMashayekhi
کاربر فعال
کاربر فعال
پست ها در این تاپیک: 2
پست: 416
مدت عضویت: 11 ماه
Iran
عنوان شغلی: Forex Trader
میزان تحصیلات: لیسانس
تشکر  از دیگران: 72 مورد - مشاهده جزئیات
تشکر: 45 مورد - مشاهده جزئیات
جنسیت:
سن: 42
وضعیت: آفلاین

برترین ها

پست توسط HadiMashayekhi »


۱۰ برنامه جایگزین نرم افزار اکسل

آیا به دنبال نرم افزار های جایگزین بهترین برای اکسل هستید؟ این برنامه های صفحه گسترده هر آنچه را نیاز دارید ارائه می دهند.

بهترین نرم افزار جایگزین اکسل

صفحات گسترده برای طبقه بندی و تجسم داده ها ، به ویژه در دنیای تجارت مدرن ، ضروری هستند . Microsoft Excel یک برنامه حرفه ای و محبوب صفحه گسترده است که به شما امکان می دهد داده ها را تجسم و ترتیب دهید. این برنامه عملکرد فوق العاده ای را برای شما فراهم می کند.
با این حال ، اکسل فاقد انعطاف پذیری است و ممکن است برای مدیریت پروژه ایده آل نباشد. هزینه استفاده از برنامه در هر ماه ۵ دلار است که اگر به تمام ویژگی های بیش از حد اکسل نیازی نداشته باشید ، می تواند بسیار گران باشد.

ما لیستی از بهترین نرم افزار های جایگزین اکسل را بصورت آنلاین و آفلاین تهیه کرده ایم. بهترین قسمت این است که اکثر آنها می توانند روی ویندوز ، لینوکس و macOS نیز اجرا شوند.


۱. Google Sheets

Google Sheets یک برنامه صفحه گسترده آنلاین است که توسط Google ارائه شده و ۱۰۰ درصد رایگان است. اگر حساب Google دارید ، به Google Sheets دسترسی دارید. به شما امکان می دهد صفحات گسترده را ایجاد ، ویرایش و به اشتراک بگذارید و از Google Drive Storage برای ذخیره فایلهای شما در زمان واقعی استفاده می کند.

در Microsoft Excel ، شما باید فایل صفحه گسترده خود را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. گوگل اما این همکاری را به سطح بالاتری می رساند. به جای به اشتراک گذاری پرونده ، می توانید برای همکار خود پیوند ارسال کنید و همه می توانند همزمان با هم روی فایل کار کنند.
همچنین می توانید فایل ها را در چندین قالب مانند XLSX ، ODS ، PDF ، HTML ، CSV و TSV دانلود کنید. می توانید آنها را بصورت آنلاین نگه دارید و در Google Drive خود ذخیره کنید تا در هر زمان به آنها دسترسی پیدا کنید. Google Sheets بهترین گزینه برای اکسل است و از آنجا که مبتنی بر cloud است ، در ویندوز ، macOS ، Linux ، Android و iOS کار می کند.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۲. Zoho Sheets

بهترین نرم افزار جایگزین اکسل

Zoho Suite میزبان ده ها برنامه مانند Zoho Sheets ، یک برنامه صفحه گسترده مبتنی بر cloud مانند Google Sheets و یک برنامه صفحه گسترده آفلاین مانند Excel است. اگر از Zoho Sheets استفاده کنید بهترین های هر دو را خواهید داشت.
Zoho Sheets تجربه یکپارچه ای را در برنامه های ابری و آفلاین ارائه می دهد. عملکرد مشابه اکسل را فراهم می کند. به عنوان مثال ، از چندین قالب فایل مانند XLSX ، XLS ، ODS و CSV بدون هیچ گونه خطایی پشتیبانی می کند.
مانند گوگل شیت ، Zoho همکاری را با پیوندها را ساده می کند. علاوه بر این ، ویژگی هایی مانند نمودارها ، جداول محوری و سایر موارد را فراهم می کند. Zoho Sheets بصورت آنلاین و آفلاین کار می کند و برای Windows ، macOS ، Linux ، Android و iOS در دسترس است.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۳. WPS Office Spreadsheets

WPS Office Spreadsheets یکی از بهترین گزینه های اکسل است. این بخشی از WPS Office Suite است که یکی از تنها مجموعه های اداری است که می تواند با مجموعه های Microsoft رقابت کند.
این برنامه بیشتر ویژگی هایی را دارد که شما از Microsoft Excel انتظار دارید و همزمان به صورت یکپارچه کار می کند. از همه بهتر اینکه مجانیه. ولی از آنجا که برنامه رایگان است ، می توانید از آن فقط با تبلیغات استفاده کنید.
با این وجود می توانید اشتراکی برای حذف کامل تبلیغات خریداری کنید.
این تبلیغات معمولاً ۱۵ تا ۲۰ ثانیه طول می کشد. آنها خیلی سرزده نیستند و فقط وقتی ظاهر می شوند که بخواهید از ویژگی های پیشرفته چاپ ، ذخیره استفاده کنید. بعد از یک پیش نمایش از یک تبلیغ ، تا ۳۰ دقیقه دیگر هیچ تبلیغ دیگری نمایش داده نمی شود.
اگر تصمیم دارید سالانه ۲۹.۹۹ دلار یا ۱۱۹.۹۹ دلار برای مجوز مادام العمر بپردازید ، می توانید از شر تبلیغات خلاص شوید. WPS Office روی همه سیستم عامل ها از جمله ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید و iOS اجرا می شود و دسترسی به چندین سیستم عامل را آسان می کند. و به صورت آنلاین و آفلاین نیز کار می کند.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۴. Microsoft Excel Online

مایکروسافت اکسل آنلاین

مایکروسافت اکسل آنلاین را به عنوان گزینه ای برای Google Sheets ایجاد کرده است. اگرچه عملکردهای آن در مقایسه با نسخه دسک تاپ بسیار محدود است ، اما می تواند جایگزین خوبی برای اکسل باشد. با حفظ رابط کاربری آشنا ، از همه ویزگی های اکسل بهره مند می شوید.
اکسل آنلاین از سرویس OneDrive برای ذخیره آنلاین پرونده ها استفاده می کند ، در حالی که Google Sheets از سرویس Google Drive استفاده می کند. اگر کاربر حرفه ای اکسل هستید ، ممکن است به دلیل کمبود عملکرد آن را کاملاً ترجیح نیم دهید . با این حال رایگان است.
اگر نمی خواهید از رابط کاربری اکسل خلاص شوید ، اکسل آنلاین مایکروسافت یک گزینه عالی است. از آنجا که یک پلت فرم مبتنی بر cloud است ، در ویندوز ، macOS ، Linux ، Android و iOS کار می کند.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۵. LibreOffice

LibreOffice با مشتق شدن OpenOffice.org مشابه Apache OpenOffice Calc است – LibreOffice مجموعه کاملی از برنامه ها از جمله یک برنامه صفحه گسترده را در اختیار شما قرار می دهد و آن را به گزینه مناسبی برای Microsoft Office تبدیل می کند.
LibreOffice همچنین تمام ویژگی های اساسی Excel ، مانند جداول محوری ، نمودارها ، ستون های متن به ستون و موارد دیگر را فراهم می کند. حتی به کاربر امکان می دهد صفحات گسترده قدیمی را از برنامه هایی مانند Microsoft Works ، BeagleWorks و بسیاری برنامه های دیگر وارد کند.
با این حال ، طبق گفته برخی از کاربران ، LibreOffice نمی تواند قالب بندی گسترده ای انجام دهد و گاهی اوقات خراب می شود. اگر به دنبال گزینه ای برای اکسل برای استفاده شخصی هستید ، باید LibreOffice را که در ویندوز ، macOS و Linux در دسترس است امتحان کنید تا فارغ از سیستم عامل بتوانید از آن استفاده کنید ، اما ممکن است برای افراد حرفه ای مناسب نباشد.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۶. Numbers by Apple

بهترین نرم افزار اکسل آیفون

اپل مشتریان خود را فراموش نمی کند. در نتیجه ، Numbers by Apple را به عنوان جایگزین عالی دیگری برای Microsoft Excel راه اندازی کرد. Numbers by Apple از سایر گزینه های اکسل متفاوت است زیرا به جای شروع با صفحه گسترده مانند شبکه ، یک صفحه خالی خواهید دید.
در نتیجه رابط بوم مانند ، می توانید انتظار ارائه جذاب نمودارها را داشته باشید. اگر می خواهید صفحات گسترده را به شکلی جذاب جلوه دهید ، Numbers by Apple جایگزین بسیار خوبی برای اکسل می باشد. اپل همچنین تعداد زیادی الگو برای انتخاب شما اضافه کرده است. همچنین می توانید فایل ها را به عنوان صفحه گسترده اکسل ذخیره کنید و به شما سازگاری گسترده تری می دهد.
Numbers by Apple در iPhone ، iPad ، Mac و سایر دستگاه های Apple کار می کند. با این حال ، در Windows ، Linux یا Android در دسترس نیست ، مگر اینکه از طریق وب سایت iCloud از آن استفاده کنید.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۷. Apache OpenOffice Calc
Apache OpenOffice Calc یک برنامه منبع باز است که بخشی از مجموعه OpenOffice Apache است. برخلاف سایر برنامه های بالا ، Apache OpenOffice Calc کاملاً آفلاین کار می کند و نیازی به اتصال اینترنت فعال ندارید.
اگر داده زیادی برای کار ندارید ، OpenOffice Calc بیش از اندازه کافی است. این یک جایگزین مناسب برای اکسل است زیرا مشاغل می توانند آن را از بسیاری جهات برای رفع نیازهای خود اصلاح کنند.
Apache OpenOffice کاملاً روی ویندوز ، macOS و Linux اجرا می شود. بنابراین ، با همه سیستم عامل ها سازگار است. با این حال ، اگر به دنبال یک نرم افزار مشترک هستید یا اگر می خواهید از طریق دستگاه تلفن همراه کار کنید ، ممکن است یک گزینه خوب باشد.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۸. Hancom Office

اکسل آنلاین - Hancom Office

وب سایت Hancom Office مجموعه ای از برنامه های آنلاین افیس مانند Google Docs ، Sheets و Slides است. این سیستم همچنین دارای Hancom Office Calc است که می تواند بصورت آنلاین ذخیره شود ، اگرچه فضای ذخیره سازی ارائه شده به ۱ گیگابایت محدود می شود.
Hancom Office Calc یک نرم افزار مبتنی بر ابر است که دارای همکاری آنلاین با تیم هایی است که از اشتراک لینک استفاده می کنند. با پرونده های Microsoft Office کار می کند و استفاده از آن نسبتاً آسان است.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۹. Spread32
Spread32 مجموعه گسترده ای از توابع را به عنوان گزینه اکسل ارائه می دهد. اگر کار شما محاسبات زیادی داشته باشد ، ممکن است مفید باشد. Spread32 از قالب های فایل اصلی ، از جمله XLS ، CSV و PXL پشتیبانی می کند.
وقتی با مقدار محدودی از داده ها کار می کنید ، به راحتی کار می کند. این یک محصول آنلاین نیست ، بنابراین باید برنامه را دانلود کنید و نمی توانید بصورت مشترک روی پرونده ها کار کنید. Spread32 همچنین فقط برای سیستم عامل های Windows و Android در دسترس است.

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

۱۰. Gnumeric
Gnumeric یکی دیگر از گزینه های منبع باز اکسل است که دارای ویژگی های صفحه گسترده است. به شما امکان می دهد فایلهای قدیمی را از نرم افزارهایی مانند Lotus 1-2-3 ، OpenOffice و بسیاری دیگر باز کنید.
استفاده از این نرم افزار آسان نیست زیرا همه چیز زیر یک پنجره باز می شود. همچنین فقط در سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و BSD در دسترس است ، بنابراین از این نظر نسبتاً محدود است.

بهترین نرم افزار جایگزین اکسل برای شما کدام است؟

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]

اکسل در حال حاضر یک برنامه گسترده عالی است. با این حال ، هزینه آن بیشتر از بیشتر گزینه های دیگر است زیرا ویژگی های بسیار بیشتری را ارائه می دهد.
اگر این مشکل اصلی شما باشد ، Google Sheets ، WPS Office و Excel Online بهترین نرم افزار جایگزین اکسل برای استفاده هستند.
اندر دل من، درون و بیرون همه او است
اندر تن من، جان و رگ و خون همه اوست

اینجای چگونه کفر و ایمان گنجد؟!
بی‌چون باشد وجود من، چون همه اوست
مولانا

Link:
BBcode:
HTML:
پنهان کردن لینک های پست
نمایش لینک های پست
آواتار کاربر

HadiMashayekhi
کاربر فعال
کاربر فعال
پست ها در این تاپیک: 2
پست: 416
مدت عضویت: 11 ماه
Iran
عنوان شغلی: Forex Trader
میزان تحصیلات: لیسانس
تشکر  از دیگران: 72 مورد - مشاهده جزئیات
تشکر: 45 مورد - مشاهده جزئیات
جنسیت:
سن: 42
وضعیت: آفلاین

برترین ها

پست توسط HadiMashayekhi »

برنامه ای که معرفی می کنم، یکی از بهترین و کاربردی ترین برنامه هایی است که بنده سالها پیش با آن کار می کردم و بسیاری از پروژه ها و ایده های تحلیلی بازار را با آن پیش می برم.


مینی‌تب (Minitab)
یک نرم‌افزار کنترل کیفیت آماری و مناسب برای پروژه‌های شش سیگما و بهبود کیفیت می‌باشد. این نرم‌افزار به عنوان یکی از نرم‌افزارهای تخصصی آمار برای کنترل کیفیت، کار بر روی اعداد و تجزیه و تحلیل داده‌های خام شناخته شده‌است و در بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توان با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری به طراحی آزمایش پرداخت. همچنین انجام برخی عملیات‌ها مانند تولید اعداد تصادفی که از توزیع‌های آماری خاصی مانند توزیع نرمال، کی دو(خی دو)، گاما، اف، برنولی، پواسن، بتا، وایبل و … پیروی می‌کنند، پرداخت.

در واقع نرم‌افزار Minitab (مینی‌تب) یکی از نرم‌افزارهای مطرح آماری می‌باشد که در برخی زمینه‌های علم آمار، از جمله کاربرد آمار در صنعت و اقتصاد از قابلیت‌های خاصی برخوردار می‌باشد.

تحلیل‌های سری زمانی با گستردگی و دقت بیشتری در این نرم‌افزار ارائه شده‌است.

مبحث کنترل کیفیت آماری (SPC) که رشته آمار را به صنعت و مقوله کنترل کیفیت پیوند می‌دهد نیز از جمله موضوعات آماری است که به تفضیل در این نرم‌افزار به آن پرداخته شده‌است. همچنین طرح‌های عاملی و آنالیز واریانس (ANOVA) به‌طور کامل مد نظر قرار گرفته شده‌است. علاوه بر این با توجه به ویژگی‌های این نرم‌افزار در بسیاری موارد از آن برای تحلیل سری‌های زمانی و پیاده‌سازی مدل‌های ARMA و ARIMA استفاده می‌گردد. از امکانات این نرم‌افزار می‌توان ارتباط با دیگر نرم‌افزارها مخصوصاً نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتی (ODBC)، اعمال توابع محاسباتی و ریاضی و نیز امکان کار کردن با داده‌ها از جمله رتبه‌بندی، مرتب‌کردن، فیلترکردن داده‌ها، ادغام کردن کاربرگ‌ها و … را نام برد. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار تعریف فایلی تحت عنوان پروژه می‌باشد که چندین کاربرگ، نمودار، تحلیل‌های آماری جدا و قالب‌بندی شده را در یک فایل پروژه ذخیره می‌کند و با Project Manager مدیریت آن‌ها را دنبال می‌کند. نرم‌افزار Minitab در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه از نظر توانایی نرم‌افزاری در حد معمول و متعادل است ولی از آن جایی که کار با نرم‌افزار و ورود اطلاعات و مدیریت آن‌ها نسبتاً ساده است به عنوان یک نرم‌افزار کاربر پسند به‌شمار می‌رود و در صنعت استفاده از آن به وفور مشاهده می‌شود.

قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار Minitab

امکان وارد کردن داده‌های ورودی به شکلی بسیار آسان
شبیه‌سازی داده‌های تصادفی بر پایه توزیع‌های مختلف
برآورد نقطه‌ای و فاصله‌ای و آمارهای آن‌ها
روش‌های گرافیکی جهت تشریح داده‌ها
آزمون‌های فرضیه با توجه به اطلاعات در دسترس از جوامع
هماهنگی کامل با سایر نرم‌افزارها از جمله Microsoft Office Excel
آمار توضیحی و توزیع احتمال‌های گسسته و پیوسته
انجام تحلیل‌های بسیار ساده اولیه مانند: میانگین، میانه، Standard Deviation و …
مشاهده توزیع‌های ساده Distributed data همراه با نمودار
امکان محاسبه ضریب همبستگی بین متغیرهای مختلف
امکان گسترده رسم نمودارهای (Charts) مختلف در انواع ستونی BAR، دایره‌ای PIE و … در رنگ‌های بسیار متنوع
رسم نمودار پارتو، نمودار استخوان ماهی، نمودار علت و معلول، نمودار دنباله، نمودار چند متغیر، نمودار متقارن و …
رسم و تجزیه تحلیل نمودارهای کنترل، شش سیگما، SPC ,MSA
رسم نمودارهای سه بعدی
انجام تحلیل کنترل کیفیت آماری
انجام تحلیل سری‌های زمانی
ابزارهای طراحی و تحلیل طرح‌های آزمایشی
ابزار تعیین اندازه نمونه و قدرت آزمون
ابزارهای آنالیز بقا و قابلیت اطمینان
آنالیزهای چند متغیره و …

[برای مشاهده آدرس ، ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید]
اندر دل من، درون و بیرون همه او است
اندر تن من، جان و رگ و خون همه اوست

اینجای چگونه کفر و ایمان گنجد؟!
بی‌چون باشد وجود من، چون همه اوست
مولانا

Link:
BBcode:
HTML:
پنهان کردن لینک های پست
نمایش لینک های پست
ارسال پست